Kas yra sveika ir subalansuota mityba?

Kokia yra svarbiausia taisyklė norint laikytis sveikos ir subalansuotos mitybos principų?

Tokia mityba padeda palaikyti optimalų suvartojamų kalorijų, baltymų, riebalų ir angliavandenių balansą. Visada reikia stengtis valgyti įvairiai ir gauti iš maisto maksimalų naudingų makro ir mikroelementų kiekį.

Žmogaus organizme nuolat vyksta įvairūs sudėtingi procesai, reikalaujantys nuolatinio energijos, naudingų medžiagų ir komponentų atsargų papildymo. Šias atsargas papildome iš maisto, todėl kiekvienas turėtume skirti pakankamai dėmesio tam, ką valgome. Ne veltui yra labai geras posakis „Mes esame tai, ką valgome“.

Kiekvienas maisto produktas susideda iš trijų makroelementų – baltymų, riebalų ir angliavandenių. Kiekvienas iš šių elementų turi savo pagrindinę užduotį.

Baltymai yra nepakeičiamų aminorūgščių šaltinis, tai yra pagrindinė statybinė medžiaga raumenims, visiems audiniams ir ląstelėms. Yra išskiriami gyvulinės ir augalinės kilmės baltymai.

Didžiausias baltymų šaltinis yra mėsa, paukštiena, žuvis, jūros gėrybės, kiaušiniai, varškė, sūris, ankštiniai augalai, riešutai.

Riebalai – geras energijos šaltinis, be riebalų yra neįmanoma normali hormonų apykaita, jie turi svarbų vaidmenį kai kurių vitaminų įsisavinime. Jie skirstomi į augalinės ir gyvulinės kilmės, sočiuosius ir nesočiuosius.

Geriausi riebalų šaltiniai yra riešutai (įskaitant kokosus), sėklos, avokadas, alyvuogės, visų rūšių augaliniai aliejai, riebūs pieno produktai, riebi mėsa, paukštiena, žuvis.

Angliavandeniai yra pagrindinis ir lengviausiai prieinamas energijos šaltinis žmogaus organizmui. Jie skirstomi į paprastus (greitus) ir sudėtingus (lėtus), ir jų užduotys organizmui skiriasi. Angliavandenių pavyzdžiai: grūdai, ankštiniai augalai, daržovės, viso grūdo duona, cukrus, medus, konditerijos gaminiai, saldūs vaisiai, džiovinti vaisiai, kai kurios daržovės.

Sekantis mūsų straipsnis bus skirtas labai svarbiam, bet daugiausia mitų ir nuomonių apipintam makroelementui – ANGLIAVANDENIUI. Kas yra paprasti ir sudėtingi angliavandeniai, kodėl jie yra būtini žmogaus organizmui, kokie gyvybiškai svarbūs žmogaus organai negali funkcionuoti be normalaus angliavandenių kiekio ir pan.

Užsisakydami mitybos planą iš 7pack galite būti tikri, kad laikysitės pagrindinio mitybos principo – valgysite subalansuotą pagal makroelementus, įvairų ir skanų maistą, kuris padės Jums jaustis žvaliai, palaikyti gražias kūno formas ir rūpintis savo sveikata.

Kas yra sveika ir subalansuota mityba?

Kokia yra svarbiausia taisyklė norint laikytis sveikos ir subalansuotos mitybos principų?

Tokia mityba padeda palaikyti optimalų suvartojamų kalorijų, baltymų, riebalų ir angliavandenių balansą. Visada reikia stengtis valgyti įvairiai ir gauti iš maisto maksimalų naudingų makro ir mikroelementų kiekį.

Žmogaus organizme nuolat vyksta įvairūs sudėtingi procesai, reikalaujantys nuolatinio energijos, naudingų medžiagų ir komponentų atsargų papildymo. Šias atsargas papildome iš maisto, todėl kiekvienas turėtume skirti pakankamai dėmesio tam, ką valgome. Ne veltui yra labai geras posakis „Mes esame tai, ką valgome“.

Kiekvienas maisto produktas susideda iš trijų makroelementų – baltymų, riebalų ir angliavandenių. Kiekvienas iš šių elementų turi savo pagrindinę užduotį.

Baltymai yra nepakeičiamų aminorūgščių šaltinis, tai yra pagrindinė statybinė medžiaga raumenims, visiems audiniams ir ląstelėms. Yra išskiriami gyvulinės ir augalinės kilmės baltymai.

Didžiausias baltymų šaltinis yra mėsa, paukštiena, žuvis, jūros gėrybės, kiaušiniai, varškė, sūris, ankštiniai augalai, riešutai.

Riebalai – geras energijos šaltinis, be riebalų yra neįmanoma normali hormonų apykaita, jie turi svarbų vaidmenį kai kurių vitaminų įsisavinime. Jie skirstomi į augalinės ir gyvulinės kilmės, sočiuosius ir nesočiuosius.

Geriausi riebalų šaltiniai yra riešutai (įskaitant kokosus), sėklos, avokadas, alyvuogės, visų rūšių augaliniai aliejai, riebūs pieno produktai, riebi mėsa, paukštiena, žuvis.

Angliavandeniai yra pagrindinis ir lengviausiai prieinamas energijos šaltinis žmogaus organizmui. Jie skirstomi į paprastus (greitus) ir sudėtingus (lėtus), ir jų užduotys organizmui skiriasi. Angliavandenių pavyzdžiai: grūdai, ankštiniai augalai, daržovės, viso grūdo duona, cukrus, medus, konditerijos gaminiai, saldūs vaisiai, džiovinti vaisiai, kai kurios daržovės.

Sekantis mūsų straipsnis bus skirtas labai svarbiam, bet daugiausia mitų ir nuomonių apipintam makroelementui – ANGLIAVANDENIUI. Kas yra paprasti ir sudėtingi angliavandeniai, kodėl jie yra būtini žmogaus organizmui, kokie gyvybiškai svarbūs žmogaus organai negali funkcionuoti be normalaus angliavandenių kiekio ir pan.

Užsisakydami mitybos planą iš 7pack galite būti tikri, kad laikysitės pagrindinio mitybos principo – valgysite subalansuotą pagal makroelementus, įvairų ir skanų maistą, kuris padės Jums jaustis žvaliai, palaikyti gražias kūno formas ir rūpintis savo sveikata.

  • Krepšelis tuščias