vitaminas b7

Vitaminas B7, paprastai žinomas kaip biotinas, yra vandenyje tirpus vitaminas, kuris yra B grupės vitaminų komplekso dalis. Jis vaidina lemiamą vaidmenį metabolizme, palaiko odos, plaukų ir nagų sveikatą bei tinkamą neurologinę funkciją.

Vitaminas B7: Funkcijos ir Nauda

vitaminu nauda 7pack

Metabolizmo palaikymas. Biotinas veikia kaip kofermentas angliavandenių, riebalų ir baltymų metabolizme. Tai būtina norint paversti maistą energija.

Odos sveikata. Pakankamas biotino kiekis siejamas su sveika oda. Tai padeda išlaikyti odos barjero vientisumą ir užkirsti kelią tokioms ligoms kaip dermatitas.

Plaukų ir nagų būklė. Vitaminas B7 dažnai reklamuojamas dėl savo naudos plaukams ir nagams, skatina jų augimą bei palaiko tvirtą struktūrą. Yra dažna grožio produktų sudedamoji dalis.

Genų reguliavimas. Biotinas atlieka reikšmingą vaidmenį genų ekspresijoje. Jis reguliuoja tam tikrų genų, dalyvaujančių ląstelių augime ir vystymesi, aktyvumą.

Neurologinė funkcija. Vitaminas B7 palaiko tinkamą nervų sistemos veikimą ir gali padėti išvengti kognityvinių funkcijų  nuosmukio.

Rekomenduojama mitybos norma

Biotino (vitamino B7) rekomenduojama mitybos norma gali šiek tiek skirtis priklausomai nuo amžiaus grupės. Štai apytikslės rekomenduojamos dienos normos skirtingiems amžiams:

  • Vaikai nuo 1 iki 3 metų: apie 8-12 mikrogramų per dieną;
  • Vaikai nuo 4 iki 8 metų: apie 12-20 mikrogramų per dieną;
  • Vaikai nuo 9 iki 13 metų: apie 20-25 mikrogramus per dieną;
  • Paaugliai nuo 14 iki 18 metų: apie 25-30 mikrogramų per dieną;
  • Suaugusieji (įskaitant nėščias ir žindančias moteris): apie 30 mikrogramų per dieną.

Vitaminas B7: Šaltiniai

vitaminai lasisa 7pack

Biotinas randamas įvairiuose maisto produktuose, todėl jo atsargas lengva papildyti subalansuotai maitinantis. Norint gauti pakankamai vitamino B7, į racioną reikėtų įtraukti kiaušinius, ypač trynius, organų mėsą (kepenis, inkstus), žuvį, ypač lašišą bei sardines, įvairius riešutus ir sėklas. Taip pat naudinga vartoti lęšius, sojos pupeles ir kitas ankštines daržoves. Vitamino B7 gausu ir grūdiniuose produktuose, saldžiosiose bulvėse, brokoliuose. Taip pat avokaduose, bananuose, obuoliuose.

Maistas Serviravimas Biotinas (μg)
Mielės 1 pakelis (7 gramai) 1.4-14
Duona, pilno grūdo 1 skiltelė 0,02-6
Kiaušinis, virtas 1 didelis 13-25
Sūris, čederis 1 uncija 0,4-2
Kepenys, virti 3 uncijos* 27-35
Kiauliena, virta 3 uncijos* 2-4
Lašiša, virta 3 uncijos* 4-5
Avokadas 1 visa 2-6
Avietės 1 puodelis 0,2-2
Žiediniai kopūstai, žali 1 puodelis 0,2-4

Vitaminas B7: Trūkumo ir Perdozavimo Rizika

vitaminu trukumas 7pack

Biotino trūkumas yra retas, nes jo yra įvairiuose maisto produktuose, be to, nedideliais kiekiais jį gamina ir žarnyno bakterijos. Visgi dėl nesubalansuotos ar apribotos mitybos arba tam tikrų ligų, vaistų vartojimo gali atsirasti jo stygius. Tuomet ima slinkti plaukai, prastėja jų ir nagų būklė. Oda sudirgsta, pleiskanoja aplink akis, nosį ir burną. Galimi neurologiniai sutrikimai: depresija, letargija, sunkiais atvejais net haliucinacijos. Taip pat pasireiškia galūnių tirpimas.

Vitaminas B7 paprastai laikomas saugiu net ir didelėmis dozėmis, nes jis tirpsta vandenyje, o jo perteklius išsiskiria su šlapimu. Tačiau itin didelės papildų dozės gali sukelti tam tikrą šalutinį poveikį, nors tokie atvejai yra reti. Perdozavus vitamino B7 galimos alerginės reakcijos. Svarbu žinoti ir tai, kad per didelis šios maistinės medžiagos kiekis organizme gali iškraipyti laboratorinių kraujo tyrimų rodmenis, ypač susijusius su skydliaukės ir širdies veiklos žymenimis.

Bakterijų sintezė

Dauguma bakterijų , kurios paprastai kolonizuoja plonąją ir storąją žarnas ( storąją žarną ), sintezuoja biotiną . Ar biotinas išskiriamas ir absorbuojamas reikšmingais kiekiais, nežinoma. Laisvo biotino įsisavinimas į žarnyno ląsteles per žmogaus natrio priklausomą multivitaminų transporterį (hSMVT) buvo nustatytas kultivuotose ląstelėse, gautose iš plonosios žarnos ir gaubtinės žarnos gleivinės , o tai rodo, kad žmonės gali pasisavinti biotiną, pagamintą enterinės bakterijos – reiškinys, užfiksuotas kiaulėse.

Ligų prevencija

Įgimtos anomalijos

Dabartiniai tyrimai rodo, kad mažiausiai trečdaliui moterų nėštumo metu atsiranda ribinis biotino trūkumas. Nėščioms moterims, kurioms prieš nėštumą ir nėštumo metu patariama papildomai vartoti folio rūgšties, kad būtų išvengta nervinio vamzdelio defektų, taip pat būtų protinga užtikrinti pakankamą biotino vartojimą nėštumo metu. Šiuo metu nėščių moterų PG yra 30 μg per dieną biotino ir niekada nebuvo pranešta apie toksiškumą esant tokiam suvartojimo lygiui

Išvada

Vitaminas B7 arba biotinas yra esminė maistinė medžiaga, kuri atlieka svarbų vaidmenį medžiagų apykaitos, odos sveikatos ir bendros gerovės palaikymo procese. Jo atsargas nesunku papildyti su maistu, nes yra tiek mėsoje, žuvyje, kiaušiniuose, tiek ir augaliniuose produktuose – grūduose, sėklose, riešutuose, tam tikrose daržovėse bei vaisiuose. Nors biotinas paprastai yra saugus ir gerai toleruojamas, svarbu laikytis rekomenduojamų dozių , kad išvengtumėte perdozavimo.

Informacijos šaltiniai:

Oregon State University (lankytasi 2024 06 24):

https://lpi.oregonstate.edu/mic/vitamins/biotin

Web MD (lankytasi 2024 06 25):

https://www.webmd.com/diet/health-benefits-biotin

News Medical Life Science (lankytasi 2024 06 25):

https://www.news-medical.net/health/Biotin-(Vitamin-B7)-Sources-Health-Benefits-and-Dosage.aspx

National Institutes of Health (NIH) Office of Dietary Supplements (ODS) (lankytasi 2024 06 24):

https://ods.od.nih.gov/factsheets/Biotin-Consumer/

  • Krepšelis tuščias